Kunder med mail hos Loopia

Vi har fått information från ett antal kunder med mail hos Loopia att de har ändrat adresser till sina mailservrar. Det medför att ett flertalet av våra kunder hört av sig till oss om att de inte kan ta emot mail, då vi hanter dns:en för dessa domäner.
Det är inte Askås ansvar att pekarna för Loopia är korrekta men vi hjälper självklart våra kunder att uppdatera dem på er begäran. Är du drabbad så hör av dig till support@askas.se via en annan mailadress eller ring till supporten.

Nedan följer informationen som Loopia publicerat.

Har din e-post plötsligt slutat fungera?

Om du plötsligt inte längre kan motta eller skicka e-post kan det bero på att din domän använder utdaterade MX records hos en extern DNS leverantör.

Lösningen är att helt enkelt kontrollera domänens MX records hos sin leverantör och eventuellt uppdatera dem från;

mail.domän.se
mail2.domän.se

Till:

mailcluster.loopia.se
mail2.loopia.se

När det är gjort kommer e-post som skickas till domänen att levereras som vanligt igen inom 1-3 timmar.